
Datum: 02.04.2022 20:35 
Předmět: Článek Džurnál 
 
(začerněno) 

     Narazil jsem dnes na Džurnálu na nový komický článek Tomáše Fürsta a vzhledem k tomu, že mám 
zkušenosti s velmi důkladným recenzním řízením a důrazem na zdroje, zarazilo mě, že v tomto článku 
zdroje naprosto chybí. 

Chtěl bych se proto zeptat, zda by bylo možno podělit se se mnou o průběh recenzního řízení a zdroje 
jednotlivých tvrzení? 

  

Konkrétně mi chybí zdroje u těchto tvrzení: 

1. „Na posledním zasedání akademického senátu potvrdil Michal Otyepka, že okupace budov a 
přístrojů Přírodovědecké fakulty ze strany vzbouřenců [1] na Catrině je nelegální.“ Zasedání 
jsem se účastnil a nejsem si vědom, že by tam takové tvrzení zaznělo, navíc zápis ještě není 
k dispozici. Jaký je tedy zdroj tohoto tvrzení? 

2. „Naštěstí bdělí rektorátní právníci začali situaci okamžitě studovat a připravili rektorovi 
„příkaz“ [2], který celý problém elegantně řeší:“ O jaký příkaz se jedná? Má číslo jednací? Je 
možné jej doložit? 

3. „[1] Všimli jste si, že holičtí okupanti dorazili na senát s ukrajinskými vlaječkami na klopě? Být 
ukrajinským velvyslancem, žádám formální omluvu.“ Existuje důkaz pro takové tvrzení? 
Zasedání jsem se osobně účastnil a nejsem si vědom toho, že by měli lidé z CATRIN (těmi 
zřejmě Tomáš myslí urážlivé sousloví „holičtí okupanti“) ukrajinské vlaječky. Je možné toto 
tvrzení doložit? 

4. „[2] Když uvážíte datum zveřejnění dokumentu, můžete začít přemýšlet, jestli se ve 
skutečnosti od pana rektora nejedná o aprílový žert“ Tomášův článek žádné datum neuvádí. 
Je možné datum prokazatelně uvést? Je možné doložit tvrzení že byl „dokument“ někde 
zveřejněn? A pokud ano, tak kde? 

  

Děkuji Vám a přeji příjemný večer, 

Jakub Navařík 

 

Datum: 05.04.2022 7:08 
Předmět: Re: Článek Džurnál 
 

(začerněno) 
 


